Det är chefens ansvar att medarbetarna har rätt kompetens. Det kan vara komplicerat men det är därför Trainor har skapat ett system som hjälper dig att hålla koll på dina anställdas kompetens och behov.
Det är inte alltid lätt att hålla koll på kompetensen bland medarbetarna. Myndigheter, försäkringsbolag och organisationer ställer krav på vad varje enskild person ska ha för kunskaper beroende på yrke och ansvarsområden. Det är chefens ansvar att medarbetarna hela tiden har korrekt och aktuell kunskap inom alla områden som det krävs.
Vem kan underhålla denna maskin? Har alla gått den årliga säkerhetskursen? Vem har vilket körkort? Trainors kompetensöversikt är gjord för att hjälpa dig med sådana frågor.
Lär dig mer om Trainors kompetensöversikt
Dina medarbetare kan registreras manuellt på trainor.se eller genom integration till era egna HR-system. Under Mitt företag får du då en överblick över dina medarbetare samt planerade och genomförda kurser. Här hittar du även kompetensöversikten.
Kompetensöversikten är en matris som visar din personal och ger dig möjlighet att definiera kunskaper i ditt företag och koppla dem till människor. När det är gjort kommer du enkelt att kunna se vilka som har godkända kurser, vilka som behöver utbildning och uppdatera den informationen löpande.
Och det bästa av allt- Om kurserna finns på trainor.se kommer implementeringar att uppdateras automatiskt!
Genom kompetensöversikten kan du även definiera vilken nivå medarbetarnas kunskap nått, och sätta upp mål som ska uppnås under nästa period.
Har dina medarbetare gått kurser från Trainor kan du redan vara igång. Vi har fördefinierat några av de vanligaste kurserna och deras genomföranden uppdateras automatiskt. Utöver våra kurser kan du helt kostnadsfritt lägga in dina egna kurser med nivåmål.
Hör av dig så hjälper vi dig att komma igång!
Vi finns här för att hjälpa och svara på alla frågor du kan ha.